Jak przygotować się do przeprowadzki biura? Aby przeprowadzka biura w Warszawie odbyła się bez strat: pieniędzy, majątku, czasu i co najważniejsze klientów, ważne jest wcześniejsze przygotowanie się do tego. Co najmniej miesiąc wcześniej. W tym czasie można określić wielkość przewożonego mienia, spotkać się z przedstawicielem firmy wykonującej usługi przeprowadzkowe firm i zaplanować cały proces w najmniejszych szczegółach. Ważne! Trzeba pamiętać, aby przygotować plan rozmieszczenia mebli w nowym pomieszczeniu, taki plan pomoże znacznie zaoszczędzić czas.
Główne kroki w przygotowaniach do przeprowadzki firmy
- Przede wszystkim warto pozbyć się wszystkich niepotrzebnych rzeczy – wyrzuć, sprzedać lub oddać do przechowywania. Nie warto tracić czasu i pieniędzy na transport niepotrzebnego mienia.
- Przygotować jak najbardziej szczegółową listę przewożonych przedmiotów – będzie to potrzebne przy obliczaniu kosztu przeprowadzki biura, a także pomoże uwzględnić wszystkie szczegóły podczas planowania.
- Zaprosić przedstawiciela firmy, która będzie wykonywała przeprowadzkę firmy we Wrocławiu, aby ocenił skalę i złożoność przeprowadzki. Podczas kalkulacji telefonicznej uwzględnienie wszystkich niuansów może być trudne, więc po spotkaniu otrzyma się najbardziej obiektywny koszt. Jest bardzo istotne, gdy dotyczy transportu mebli z wniesieniem .
- Zorganizować prawidłowo proces pakowania: dokumentacji, zawartości biurek, szaf, a także wszelkich mebli i wyposażenia. Jest to dość wyczerpująca praca wymagająca staranności, dlatego lepiej skorzystać z pomocy pracowników firmy przeprowadzkowej. Oni zrobią to sprawnie i szybko. Przywiozą kartony do przeprowadzki i zorganizują bezpieczny przewóz mebli. Lepiej jest zacząć od spakowania tych przedmiotów, które będą potrzebne, jako ostatnie po przeprowadzce. Wspólnie z przedstawicielem firmy przeprowadzkowej przygotować harmonogram działań oraz plan rozmieszczenia nowego biura.
Jak perfekcyjnie przygotować się do przeprowadzki biura?
Pragnieniem każdej firmy wykonującej przeprowadzki bez względu czy będzie to tylko przewóz mebli czy przeprowadzki międzynarodowe jest, aby cały proces został zakończony bez większej przerwy w pracy klienta. Tak, aby pozostawali w kontakcie, a wszystkie ważne dokumenty w nowym biurze były na miejscu. Aby przeprowadzka biura odbyła się sprawnie trzeba zaopatrzyć pracowników, którzy zajmą się pakowaniem w szeroką taśmę (odpowiednia nylonowa opaska uciskowa), folię bąbelkową i stretch.
Niezbędne będą także odpowiednich rozmiarów kartony do przeprowadzki, najlepiej ze specjalnymi otworami po bokach dla łatwego przenoszenia. Lepiej unikać zbyt dużych pudeł, ponieważ po załadowaniu mogą być ciężkie a szkoda, gdyby nagle karton został bez dna i całej zawartości. Specjalną uwagę trzeba poświęcić pakowaniu komputerów, drukarek, kserokopiarek, sprzętu AGD. Przygotowanie takich gabarytów do transportu wymaga wiedzy, aby wszystko dotarło w dobrym stanie. Profesjonalne firmy wykonają taką usługę szybko i prawidłowo. Posiadają doświadczenie w organizowaniu przeprowadzek międzynarodowych, więc spakowanie sprzętu, mebli biurowych, dokumentów nie stanowi dla nich problemu.
Wskazówki dla pracowników biura – jak przygotować swoje miejsce pracy?
Jeśli zostaną zamówione kartony do przeprowadzki z wyprzedzeniem, każdy pracownik będzie mógł samodzielnie przygotować swoje miejsce pracy, wystarczy wykonać 5 prostych kroków:
- Usunąć i posortować zawartość biurka – wyrzucić wszystko, co niepotrzebne, a to, co zostało, posortować według typu – dokumenty, artykuły papiernicze, rzeczy osobiste.
- Umieścić swoje rzeczy w kartonie. Pakując swoje rzeczy zwrócić uwagę na to, że najpierw należy włożyć dokumenty, książki, a dopiero potem artykuły papiernicze i rzeczy osobiste.
- Podpisać karton tak, aby jak najszybciej dotarł na miejsce: piętro, numer pokoju, w nowym biurze, nazwa oddziału, imię i nazwisko.
- Odłączyć komputer i umieścić wszystkie przewody i urządzenia podłączone do komputera w odpowiednich kartonach, które muszą być opisane w podobny sposób jak powyższe rzeczy.
Taką pracę mogą również wykonać pracownicy firmy przeprowadzkowej, którzy wiedzą, jak zabezpieczyć cenny sprzęt. Meble muszą być także odpowiednio spakowane, aby nie uległy uszkodzeniu podczas przewożenia. Zamawiając do przeprowadzki firmy transport mebli z wniesieniem, warto poszerzyć usługę o spakowanie mebli i sprzętu. Jeżeli meble będą przewożone w całości, nic nie powinno pozostać w środku, w tym luźne półki, szkło, lustra. Trzeba również zabezpieczyć zewnętrzne powierzchnie, szczególnie krytyczne miejsca (narożniki) kartonem. Nie trzeba oszczędzać na folii stretch, bąbelkowej i kartonach, takie środki pozwolą efektywnie zabezpieczyć mienie. Korzystając z usług profesjonalistów podczas przeprowadzki biura, następuje podpisanie umowy, gdzie wskazana jest materialna odpowiedzialność przewoźnika za bezpieczeństwo ładunku. Jeżeli takie warunki zostaną ujęte w umowie, to w nowym biurze wszystko zostanie rozpakowane, meble zostaną zmontowane i wraz z wyposażeniem ułożone według ustalonego wcześniej planu.